Nieuws: Concertreis Canterbury

26-8-2018

Ons bezoek aan Engeland in 2018 is onderdeel van een 2-jarig plan. Onze tournee richting Engeland vindt plaats in oktober 2018 en oktober 2019. In 2018 gaan we als luisteraar naar het openingsconcert van het European Union Chamber Orchestra tijdens het prachtige Canterbury Festival in the Canterbury Cathedral. In 2019 de eer aan het FFO tijdens dit festival in deze prachtige Cathedral een concert te mogen geven. Vanzelfsprekend gaat het FFO in 2018 ook zelf muziek maken. We beginnen zaterdagochtend 20 oktober met een repetitie in de prachtige zaal van St Edmund School Canterbury. ’s Middags sightseeing in Canterbury, ’s avonds concertbezoek in de Kathedraal. Zondag 21 oktober een workshop met David Thornton, als solist en dirigent, wereldberoemd euphonium speler en veel gevraagd gastdirigent. Vanzelfsprekend gaan we ook werken o.l.v. onze dirigent Jouke Hoekstra. Dit alles wordt 16:30 afgesloten met een prachtige presentatie in concertvorm. Maandag 22 oktober gaan we richting Londen. Om 12:30 een lunchconcert in the Dutch Church in the Dutch Centre, midden in the City of London. Na afloop gaan we met zijn allen van Londen genieten. We gaan als vanouds vertrouwd met Paulusma Reizen on tour. Vrijdagavond 19 oktober gaan we per nachtboot de oversteek maken van Hoek van Holland naar Harwich. Dinsdagochtend 23 oktober met het krieken van de dag vertrekken we in de vroege ochtend weer richting Harwich om daar de dagboot te nemen richting Hoek van Holland.

In 2019 gaat het FFO een week op tournee met meerdere concerten in Kent, Surrey, Londen en Wales. Tijdens dit 2-jarig project gaat het FFO diverse samenwerkingsverbanden aan met Engelse componisten, diverse Engelse muziekorganisaties en Universiteiten (afdeling muziek).